strona główna

piątek, 11 stycznia 2013

Spaghetti a'la carbonara.

To ulubione danie mojego syna...mógłby jeść non stop :) No i chętnie przygotowuje je ze mną...a może ja z nim...:)  Ale to nie jest typowa carbonara...
Pomysł przyszedł nam kiedyś do głowy, gdy zachciało mu się makaronu z sosem serowym, a ja znalazłam w lodówce bekon i pory... A może ktoś z Was też tak przygotowuje?


Do wykonania potrzebne są:
  • bekon
  • pory
  • ser żółty starty na tarce (ja używam mild cheddar zmieszany z serem mozzarella)
  • śmietana
  • jogurt grecki
  • pieprz
  • czosnek
  • olej do smażenia
  • odrobina wody gdyby sos wyszedł zbyt gęsty
Bekon kroimy w drobną kostkę, obsmażamy na patelni na niewielkiej ilości oleju do zrumienienia. Pory  w cieniutkie  półplasterki, dodajemy do bekonu, smażymy razem, aż pory zmiękną, dodajemy czosnek. Mieszamy jogurt ze śmietaną w równych proporcjach ( jak śmietana jest bardzo gęsta to dajemy więcej jogurtu) do tego sery i pieprz. Gdy sos jest za gęsty dodajemy trochę wody, tak żeby całość miała konsystencję niezbyt gęstej śmietany. Dodajemy sos do bekonu z porami. Mieszamy do rozpuszczenia się sera.
Do tego makaron tagliatelle, całość mieszamy i nakładamy na talerze....
Wszystko znika, a talerze prawie wylizane:)
Nie podaje dokładnych proporcji, bo myślę, że każdy może dodać według swego smaku. 
Smacznego:)

Pozdrawiam weekendowo:)
Monika

8 komentarzy:

  1. Brzmi smakowicie...:)
    też lubię tworzyć w kuchni...czasem rodzą się naprawdę fajne przepisy...
    Pozdrowionka....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię tworzyć w kuchni, zazwyczaj sprawdzam co mam, szukam inspiracji w internecie, a i tak nie trzymam się mocno przepisów:) a jeszcze jak wciągnę młodzież do pomocy to jest fajnie spędzony czas;)
      miłego weekendu:)

      Usuń
  2. taka przerobiona carbonara:) ale por w takim sosie może byc ciekawy, pewnie dodaje charakteru;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prze około 10 lat swojego życia mój syn musiał być na diecie z ograniczeniem większości produktów:( strasznie trudno było go namówić na każdą nowość, którą można już było wprowadzić do jadłospisu...i tak po cichu musiałam coś gdzieś przemycić:) normalnie bekonu nie ruszy...a tutaj jest ok...no i warzywka wciskam wszędzie gdzie to możliwe:):)

      Usuń
  3. Tworzenie w kuchni to jest to :) Takie spaghetti to zdecydowanie coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest chyba najfajniejsze w komponowaniu potrawy, że nie trzeba się kurczowo trzymać znalezionych przepisów :) Ja bardzo często kombinuję i w większości przypadków wychodzą pyszności :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest najfajniejsze...a jak jeszcze ktoś za to pochwali i mu smakuje to jest cudnie:)
      pozdrawiam:)

      Usuń