strona główna

czwartek, 17 stycznia 2013

Tarta ze szpinakiem.

Po prostu pyszna.....no nie da się ukryć:)
Szukałam pomysłu na fajne danie z serem pleśniowym, a że ma bardzo charakterystyczny (jak dla mnie ) smak, zdecydowałam, że  z tartą będzie ok.... Lubię zestawienie szpinaku i sera pleśniowego...czasem robię makaron penne z tym połączeniem:) jednak tarta wygląda elegancko :)


Składniki na ciasto:
  • 200 g mąki
  • 100 g masła
  • 1 jajko
  • 3 łyżki wody
  • 1 łyżeczka soli
Zagniotłam wszystkie składniki, zawinęłam w folię i schowałam na ok pół godziny do lodówki. Później rozwałkowałam i wylepiłam formę na tartę, posmarowaną masłem.
Nakłułam widelcem całą powierzchnię ciasta i włożyłam do nagrzanego piekarnika i piekłam ok 15 min w ok 180 stopniach. Z niewielkiej ilości ciasta, które zostało, wycięłam serduszka...walentynki się zbliżają...
W międzyczasie zrobiłam farsz:
  • 2 pory pokrojone w piórka
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżka masła
  • 200 g świeżego szpinaku pokrojonego 
  • 200 g sera pleśniowego 
  • 2 jajka
  • pieprz
  • odrobina gałki muszkatołowej
Na patelni rozpuściłam łyżkę masła, dodałam do tego pory i drobniutko pokrojone ząbki czosnku, lekko zrumieniłam, dodałam szpinak, chwilę razem. Do tego dodałam ser pleśniowy, mieszałam, aż się rozpuścił, wlałam roztrzepane jajka, doprawiłam pieprzem i gałką muszkatołową.
Masę szpinakowo-serowo-jajeczną wylałam na podpieczone ciasto, udekorowałam serduszkami i całość włożyłam do piekarnika na ok 25 min.






Chyba tęsknię za słońcem...:) no to chociaż oczy cieszę żółtymi potrawami i produktami:)

Smacznego życzę....


Pozdrawiam
Monika




16 komentarzy:

  1. Choć tak pieknie podałaś, choć tymi serduszkami zachęcasz bardzo...mówię nie;)) nonie przekona mnie nikt i nic do szpinaku...ot co;))
    No ale wygląda obłędnie;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I smakuje obłędnie...mnie tata nauczył jeść szpinak...a Tobie jakby podać i nie powiedzieć?;) a taki zdrowiutki;)
      buźka:)

      Usuń
  2. i te serduszka! prześlicznie to wyszło. Podoba mi się skład dodatków, le twoje serduszka podbiły moje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) a wymyśliłam je w ostatniej chwili....bo kawałeczek ciasta został ... dzięki za odwiedziny:)

      Usuń
  3. Twoja rzekłabym nawet bardzo elegancko szczególnie x tymi serduszkami :) szpinak smakuje fajnie z większością serów, świetny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje ulubione z pleśniowym to po prostu pene + zwykle to co pod ręka w lodówce i jest to danie jednoosobowe, bo nikt w domu sera z pleśnią, ani szpinaku nie tyka :))))))
    Ale mi zrobiłas apetytu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też tylko ja i córa moja...ale w sumie więcej dla nas:))

      Usuń
  5. Świetny blog :))
    Ciekawy post ;] Podoba mi się !!!
    Życzę miłego weekendu.

    Zapraszam również do mnie :)
    I na moją stronę https://www.facebook.com/pages/In-another-light/413836138693856
    Za polubienie byłabym ogromnie wdzięczna !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za odwiedziny:) polecam swoją stronę na fb:)

      Usuń
  6. Ser pleśniowy i szpinak to udany duet. Bardzo lubię taka tartę. Serduszkami podbiłaś moje serce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) cieszę się bardzo, bo serduszka wymyśliłam w ostatniej chwili, a takie zainteresowanie wzbudziły...dzięki za odwiedziny:))

      Usuń
  7. Witaj.
    Bardzo podoba mi się forma wyróżnień, bo dzięki temu można trafić w ciekawe miejsca. I tak oto przydreptałam do Ciebie od Ani :)
    Z jakim konkretnie serem robisz tartę? Dla mnie to ważne, bo nie jestem mistrzynią szpinaku, a połączenie z serami orzechowymi w smaku zupełnie mi nie odpowiada. Nie chciałabym znów się naciąć.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, cieszę się, że do mnie trafiłaś:) Ja nie jestem wielką smakoszką serów z niebieską pleśnią, a ten wpadł mi w ręce przypadkiem i nie żałuję, bo właśnie w tym zestawieniu jest bardzo smaczny. Jest to angielski ser, jak to napisane na opakowaniu - ręcznie robiony przez rodzinną firmę, extra delikatny, kremowy niebieski ser.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Aż mi ślinka cieknie na te pyszności ...;)

    OdpowiedzUsuń