strona główna

poniedziałek, 28 stycznia 2013

Piegus trochę walentynkowy i ... dziękuję :)

Kto powiedział, że Walentynki są raz w roku? 
Kto powiedział, że Walentynki trzeba obchodzić?
Kto powiedział, że nie można świętować każdego dnia?

Być może, niektórym jest potrzebny taki dzień w kalendarzu, bo nigdy by nie docenili bliskiego...to fakt, ale ja myślę, że jak ktoś ma ochotę, może świętować wtedy kiedy tylko chce i czuje taką potrzebę...

Ja przy okazji pomyślałam, że dopiero co zakiełkował mi pomysł pisania bloga...dopiero co zaczęłam przeglądać internet i myśleć od czego by tu zacząć i czy w ogóle... a tu za chwilę minie 5 miesięcy od mojego pierwszego posta :)
Czas tak szybko pędzi ...
I tak sobie pomyślałam, że to serduszko to będzie trochę do Was wszystkich, którzy tu zaglądacie, obserwujecie, zostawicie czasem miłe słówko :)
Takie moje dla Was  "DZIĘKUJĘ" :)))

Szybkie, proste w wykonaniu ciasto, no i z makiem, który uwielbiam.
Oczywiście mogłam wziąć każdą wolną foremkę do pieczenia, ale ...pomyślałam o tej konkretnej. Jak pomyślałam, tak zrobiłam...i się zrobiło trochę walentynkowo:)


Składniki:
  • 1 kostka masła
  • 1 szklanka białek
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka maku
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • odrobina soli
Rozpuściłam masło. W oczekiwaniu, aż ostygnie, wymieszałam suche składniki ( zostawiając 1/3 szklanki cukru). W osobnym naczyniu ubiłam pianę z białek, z odrobiną soli, na końcu dodając pozostały cukier.
Ostudzone masło dodałam do suchych składników, wymieszałam, powoli dodawałam pianę z białek.
Foremkę wysmarowałam delikatnie masłem i posypałam bułką tartą, wlałam masę.
Piekłam 40 minut w 180 stopniach.


Troszkę się zapadło na środku, ale niestety mój piekarnik czasem płata figle:) Postanowiłam udekorować lukrem:) Trochę zasłonił nierówność:)

Lukier:
  • cukier puder
  • woda
  • barwnik spożywczy czerwony
Gotowe ciasto, gdy ostygło polałam lukrem i posypałam srebrnymi kulkami dla ozdoby:)



I tak się miło zrobiło ....
I ciasto wyszło bardzo smaczne...
I pokażę Wam moje serduszko, które dostałam na gwiazdkę :)


I w tym miłym walentynkowym nastroju, życzę Wam miłego tygodnia :)

Dziękuję, że ze mną jesteście:)
Pozdrawiam cieplutko
Monika

7 komentarzy:

  1. Monisiu z największą przyjemnością zaglądam i czytam, o pysznych przepisach od ciebie nie wspomnę;)
    Tort wspaniały, do tego z makiem...mniaaam;))
    Ściskam;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie Ty wspierasz mnie dobrym słowem od samego początku :) mam nadzieję, że w końcu użyjesz któregoś z moich prostych przepisów i pochwalisz się :)
      Ściskam Cię mocno :))

      Usuń
  2. skoro dziękujesz, to ja odpowiem "nawzajem|":)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też dziękuję :) Pokaźne serducho, ale pewnie nie wystarczyłoby dla nas wszystkich (czytelników) ;)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale ja zawsze mogę upiec więcej i więcej....ile będzie trzeba:)

      Usuń
  4. Twoje dla nas Dziękuję przepiękne !!

    OdpowiedzUsuń